Wytyczne sanitarne dla właścicieli i klientów salonów fryzjerskich

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
17 maja 2020

Jesteś właścicielem lub zarządzasz salonem fryzjerskim, sprawdź, jak zapewnić bezpieczeństwo pracownikom oraz klientom. Zapoznaj się z zaleceniami, które przygotowane zostały przez Główny Inspektorat Sanitarny.

Pamietaj: 

- przyjmuj klientów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych. Pamiętaj, że poczekalnie są wyłączone z użytku;
- przy wykonywaniu usługi noś maseczki i rękawiczki;
- poinformuj swoich klientów o zakazie używania, a także wyjmowania telefonów komórkowych;
- sprzątnij i zdezynfekuj powierzchnie dotykowe na stanowisku, na którym przebywał klient, narzędzia, urządzenia, a także inne powierzchnie, których mógł dotykać (klamki, poręcze, włączniki, uchwyty, oparcie krzeseł itp.)
- zachowaj 2m odległości między stanowiskami pracy - tu znajdziesz dokładne informacje, jak zorganizować pracę w salonie.https://www.gov.pl/web/rozwoj/organizacja-salonu-fryzjerskiego-i-organizacja-pracy

Poniżej znajdziesz szczegółowe instrukcje.

Wytyczne dla funkcjonowania salonów fryzjerskich w trakcie pandemii SARS-CoV-2 Ministerstwa Rozwoju w konsultacji z GIS, 13.05.2020 r.

Wkład merytoryczny: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Atelier Potomski; Konsultacja: Inicjatywa #BeautyRazem, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Celem wdrażanych procedur jest:
1. Zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów salonu fryzjerskiego.
2.Zminimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników przez klientów oraz inne osoby spoza salonu, np. dostawców, czy przypadkowych, niezweryfikowanych klientów.
3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie salonu w celu ograniczenia ryzyka szerzenia się zakażenia.
4. Działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
5. Zapoznanie pracowników z organizacją salonu fryzjerskiego i organizacją pracy.

Wytyczne zostały podzielone na cztery części:
1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/osobom świadczącym usługi.
2. Zapewnienie bezpieczeństwa w salonie.
3. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/osób świadczących usługi.
4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.

Szczegłówe informacje i wytyczne:

https://www.gov.pl/web/rozwoj/salony-fryzjerskie 

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Galeria

  • Powiększ zdjęcie