Kwarantanna? Izolacja? Sprawdź na Internetowym Koncie Pacjenta

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
9 listopada 2020

Na Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz informację, czy skierowano Cię na kwarantannę lub izolację domową. Jest widoczna zaraz po tym, jak sanepid wpisze ją do systemu.

Twój lekarz podstawowej opieki zdrowotnej zlecił Ci wykonanie testu na koronawirusa w mobilnym punkcie pobrań? Teraz czekasz na wynik i zastanawiasz się, co będzie dalej? Przeczytaj, gdzie i na jakich zasadach możesz wykonać test Na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz już nie tylko informację o wyniku testu, ale także informację o objęciu kwarantanną lub izolacją domową. Kiedy zalogujesz się na Internetowym Koncie Pacjenta, informacja ta pojawi się w formie alertu na górze strony. Informacja o kwarantannie lub izolacji będzie widoczna, dopóki obowiązywać Cię będzie kwarantanna lub izolacja domowa, potem zniknie z Twojego konta.

Dzięki temu nie musisz już czekać na informacje od Twojego lekarza, dzwonić do przychodni czy sanepidu. Informacja o Twojej kwarantannie lub izolacji jest jednak widoczna wyłącznie wtedy, kiedy sanepid wpisze ją do systemu.

Co więcej, masz od teraz możliwość pobrania dokumentu, który potwierdza, że przebywasz na izolacji lub kwarantannie. Możesz go wysłać mailowo Twojemu pracodawcy. Ponieważ dokument będzie miał elektroniczny podpis, taka informacja będzie wystarczająca dla Twojego szefa. Przeczytaj o zasadach kwarantanny lub izolacji domowej Jeśli jednak trafisz do szpitala lub izolatorium, na Internetowym Koncie Pacjenta nie będzie o tym informacji. W takim przypadku, wszystkie potrzebne informacje otrzymasz bezpośrednio w szpitalu.

Informacja: Centrum e-Zdrowia

Galeria

  • Powiększ zdjęcie