Wytyczne sanitarne dla właścicieli i klientów salonów kosmetycznych
Pracujesz w gabinecie kosmetycznym? A może prowadzisz taki gabinet? Sprawdź, jak zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom oraz klientom. Zapoznaj się z zaleceniami, które przygotowane zostały przez Główny Inspektorat Sanitarny.
Pamietaj:
- przyjmuj klientów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych. Pamiętaj, że poczekalnie są wyłączone z użytku;
- przy wykonywaniu usługi noś maseczki i rękawiczki;
- usuń testery kosmetyków, a wielorazowe akcesoria w miarę możliwości zastąp jednorazowymi;
- sprzątnij i zdezynfekuj powierzchnie dotykowe na stanowisku, na którym przebywał klient, narzędzia, urządzenia, a także inne powierzchnie, których mógł dotykać (klamki, poręcze, włączniki, uchwyty, oparcie krzeseł itp.).
Poniżej znajdziesz szczegółowe instrukcje.
Wytyczne dla gabinetów świadczących usługi kosmetyczne i estetyczne w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce
Ministerstwo Rozwoju z Głównym Inspektoratem Sanitarnym.
Wkład merytoryczny: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Izba Kosmetologów; Konsultacja: Stowarzyszenie Stylistów Paznokci Fantasmagorie, Inicjatywa #BeautyRazem, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Federacja Beauty Pro.
Poniższe wytyczne odnoszą się do gabinetów kosmetycznych, gabinetów świadczących usługi o charakterze estetycznym, gabinetów podologicznych oraz manicure, pedicure i stylizacji paznokci.
Cel wdrażanych procedur:
1. Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa pracowników (obsługi) i klientów gabinetu.
2. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników (obsługi) oraz klientów.
3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie gabinetu w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
4. Określenie rekomendowanych działań przeciwepidemicznych dostosowanych do etapu zaawansowania stanu epidemii.
Wytyczne zostały podzielone na cztery części:
1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i klientów gabinetu.
2. Zapewnienie bezpieczeństwa w lokalu usługowym (gabinecie).
3. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracownika.
4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.
Szczegłówe informacje i wytyczne:
Źródło: Ministerstwo Rozwoju