Wytyczne sanitarne dla właścicieli i klientów salonów kosmetycznych

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
17 maja 2020

Pracujesz w gabinecie kosmetycznym? A może prowadzisz taki gabinet? Sprawdź, jak zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom oraz klientom. Zapoznaj się z zaleceniami, które przygotowane zostały przez Główny Inspektorat Sanitarny.

Pamietaj:

- przyjmuj klientów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych. Pamiętaj, że poczekalnie są wyłączone z użytku;
- przy wykonywaniu usługi noś maseczki i rękawiczki;
- usuń testery kosmetyków, a wielorazowe akcesoria w miarę możliwości zastąp jednorazowymi;
- sprzątnij i zdezynfekuj powierzchnie dotykowe na stanowisku, na którym przebywał klient, narzędzia, urządzenia, a także inne powierzchnie, których mógł dotykać (klamki, poręcze, włączniki, uchwyty, oparcie krzeseł itp.).

Poniżej znajdziesz szczegółowe instrukcje.

Wytyczne dla gabinetów świadczących usługi kosmetyczne i estetyczne w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce

Ministerstwo Rozwoju z Głównym Inspektoratem Sanitarnym.

Wkład merytoryczny: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Izba Kosmetologów; Konsultacja: Stowarzyszenie Stylistów Paznokci Fantasmagorie, Inicjatywa #BeautyRazem, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Federacja Beauty Pro.

Poniższe wytyczne odnoszą się do gabinetów kosmetycznych, gabinetów świadczących usługi o charakterze estetycznym, gabinetów podologicznych oraz manicure, pedicure i stylizacji paznokci.

Cel wdrażanych procedur:

1. Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa pracowników (obsługi) i klientów gabinetu.
2. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników (obsługi) oraz klientów.
3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie gabinetu w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
4. Określenie rekomendowanych działań przeciwepidemicznych dostosowanych do etapu zaawansowania stanu epidemii.

Wytyczne zostały podzielone na cztery części:

1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i klientów gabinetu.

2. Zapewnienie bezpieczeństwa w lokalu usługowym (gabinecie).

3. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracownika.

4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.

Szczegłówe informacje i wytyczne:

https://www.gov.pl/web/rozwoj/salony-kosmetyczne?fbclid=IwAR3tKBE8_0D_A1xkb943IBbRyYnb_mA3UVZ_VjFY_UaSsCFP-cmmblAT7pg 

Źródło: Ministerstwo Rozwoju 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie